10 نکته مهم برای خلاق شدن
نوشته شده توسط : جعفر
 

 

همه ما دوست داریم ایده هایی که در محیط کار، جمع های خانوادگی و یا دوستانه بیان می کنیم برای همه جذاب باشد و نسبت به دیگران برتری داشته باشیم. شکی نیست همه ما تمایل داریم انسان های موفق و خلاقی باشیم. خیلی از ما هم برای رسیدن به این هدف تلاش هایی کرده ایم اما شاید به این نتیجه رسیده باشیم که با آنچه در تصورات خود ساخته بودیم بینهایت فاصله داریم و راه درازی در پیش رو داریم.

گاها دچار یاس و ناامیدی شده ایم و این دیالوگ را در ذهن با خود مرور کرده ایم که " اصلا من رو چه به خلاقیت؟ آدم های خلاق آدم های خاصی هستند! خلاقیت هنری ذاتیه و من این هنر رو ندارم و و و..." اما به جرات بهتون این ندا رو می دهم که سخت در اشتباه هستید! خلاقیت هنری کاملا اکتسابی ست. همه ما چه پیر چه جوان، بی سواد یا باسواد، کارگر یا مدیر، زن و مرد، در هر جایگاه و مکانی که قرار داریم می توانیم انسان های خلاقی باشیم، کافیست نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

1- خود را باور کنیم:

اولین قدم برای شروع هر فعالیتی خود باوری ست. یک مثل ژاپنی بسیار زیبا هست که بینهایت بهش اعتقاد دارم " اگه کاری رو همه می تونن انجام بدن دلیلی نداره که من نتونم انجام بدم و اگر کاری هست که دیگران نمی تونن انجام بدن من حتما می تونم انجام بدم."

دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته

article_image_one_501.jpg

2- افکار مثبت را درون ذهن خود پرورش دهیم:

با شروع هر کار و قدم گذاشتن به دنیای جدید و ناشناخته، ترس از شکست همواره در ذهن انسان ایجاد میشه، بهتره در این مواقع ترس ها را نادیده گرفته و به موفقیت و افق های روشن پیش رو فکر کنیم و همواره مثبت اندیش باشیم.

3- منظم باشیم:

انسان های خلاق انسان های منظمی هستند، به موقع استراحت می کنند، به موقع کار می کنند و ساعت خواب منظم و کافی دارند. انسان های خلاق بی خوابی نمی کشند، انسان های خلاق معمولا آراسته هستند و مرز زندگی شخصی و کاری خود را رعایت می کنند.

4- خیال پردازی کنیم:

خیال پردازی از ارکان مهم خلاقیت است. ایده های جذاب و بکر و خاص با فکر کردن توام با خیال پردازی حاصل می گردد. نیازی نیست لزوما ایده های خلاقانه شما پشتوانه علمی داشته باشند و از جانب دیگران قابل تائید و فهم باشند، چرا که اگر ایده شما قابل درک و پیاده سازی ساده باشد، لزوما ایده خلاقانه ای نبودند.

5- الگوی رفتاری داشته باشیم:

درست است که هر آدم با ویژگی های منحصر به خود و خاص می باشد، اما الگو برداری از افراد موفق و خلاق باعث می شود تلاش کنید تا مانند آنها، اما به شیوه مخصوص خود، موفق و خلاق باشید.

6- زندگینامه افراد خلاق و موفق را بارها بخوانیم:

شکی نیست که مطالعه باعث پرورش ذهن و افکار ما می شود، در این میان خواندن زندگینامه انسان های خاص و منحصر بفرد هم باعث ایجاد انگیزه و هم رشد فکری و ارتقاء کیفی زندگی هر فرد خواهد شد.

دوربین مداربسته آنالوگ   هایک ویژن

7- مسیر خود را تغییر دهیم:

هیچگاه برای رسیدن به مقصد (محل کار، منزل، خانه دوست و آشنا و...) یک مسیر مشخص را انتخاب نکنید، همواره مسیرهای مختلف هر چند دور را امتحان کنید، به اطراف با دقت نگاه کنید، نام خیابان ها و کوچه پس کوچه ها را به خاطر بسپارید، از زیبایی ها لذت ببرید و با نفس عمیق تنفس کنید.

8- به نظرات دیگران با دقت گوش فرا دهیم:

افراد خلاق تنها به فکر و ایده های درون ذهن خود بسنده نمی کنند، بلکه با هوشمندی خاصی ایده های خود را با دیگران نیز مطرح می کنند و از جمع آوری ایده ها به نتیجه مطلوب دست می یابند.

9- هنر دوست باشیم:

موسیقی، نقاشی، تئاتر، سینما و ... باعث پرورش ذهن های خلاق می شوند، تلاش کنیم به هنر بیشتر اهمیت دهیم.

10- ورزش کنیم:

شاید فکر کنین ممکنه شعار باشه اما حقیقتا اگر به لحاظ جسمی سالم و پرنشاط باشیم، فکر بازتری خواهیم داشت و امکان خلق ایده های بکر و خلاقانه در ذهن ما بالاتر خواهد رفت.

برای خلاقیت راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مطلب سعی شد به مفید ترین و ساده ترین آنها اشاره شود. خلاق بودن و خلاقیت امری دور از ذهن و دست نیافتنی نیست و با یک سری تمرین ساده و جدیت و ممارست قابل دستیابی ست. شما چطور فکر می کنید؟

بیشتر بخوانید:    دوربین مداربسته بیسیم  دوربین تشخیص چهره 





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: